راه‌های درمان ریزش مو بعد از کرونا

از نظر پزشکی ریزش مو در دوران ابتلا به کرونا به دلیل شرایط تلوژن افلوویوم است. این شرایط ممکن است حدود 6 تا 9 ماه طول بکشد. در این زمان ریزش موی سر به صورت دسته‌ای است و فرد کمتر از نیمی از موهای خود را از دست خواهد داد.

راه های درمان ریزش مو بعد از کرونا چیست؟
- مصرف داروهای تقویتی
مصرف دارو هم می‌تواند یکی از عوامل بهبود دهنده ریزش موی سر باشد. 

- ماساژ پوست سر
ماساژ پوست سر با روغن‌های گیاهی می‌تواند موجب بهبود رشد موها و جلوگیری از ریزش آن‌ها شود. ماساژ پوست سر بهتر است با روغن‌های گیاهی چون رزماری، آرگان، بادام و.. انجام شود تا میزان اثرگذاری آن‌‌ها را افزایش دهد. 

- تغییر سبک زندگی
داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند روی رشد موها و سلامت بدن تاثیر بسیاری داشته باشد. ورزش روزانه و روتین، داشتن یک برنامه غذایی درست و مناسب، عدم استفاده از آب داغ در شستشو و… همگی از جمله عواملی هستند که روی سلامت پوست و مو و بدن تاثیرگذار خواهند بود. 

- دوری از استرس
داشتن استرس و اضطراب یک عامل مهم و تاثیرگذار در رشد موها است. وجود استرس می‌تواند علاوه بر ریزش موی فرد، بخش‌های مختلف بدن را تحت تاثیر خود قرار دهد.

- مزوتراپی
مزوتراپی مو یک روش درمانی برای جوان‌سازی و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که طی آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز پوست به آن تزریق می‌شود.

جمع بندی
ریزش موی سر یکی از عارضه‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان را درگیر خود کرده است. از طرفی یکی از عوارض بیماری کرونا ریزش مو بوده و همین امر مشکل را بسیار پیچید‌تر خواهد کرد. عوارض این ویروس ممکن است تا ماه‌ها در بدن باقی بماند. پس بهتر است برای درمان آن و جلوگیری از پیشرفت ریزش مو به پزشک مراجعه کنید و از یک راه درمانی مطمئن برای بهبود شرایط استفاده کنید.