آیا ورزش کردن با معده خالی خطرناک است؟

آیا ورزش با معده خالی به کاهش وزن بیشتر کمک می کند؟
نظریه این است که بدن به جای غذایی که اخیرا مصرف کردید از چربی و کربوهیدرات ذخیره شده در بدن برای تامین انرژی تغذیه می کند و منجر به کاهش بیشتر چربی می شود. برخی تحقیقات این نظریه را رد می کنند. 
همچنین ورزش با معده خالی می تواند بدن را به استفاده از پروتئین به عنوان سوخت سوق دهد. این امر باعث کاهش پروتئین بدن می شود که برای ساخت و ترمیم ماهیچه ها بعد از ورزش مورد نیاز است. به علاوه، استفاده از چربی به عنوان انرژی لزوما به این معنا نیست که درصد کلی چربی بدن خود را کاهش داده یا کالری بیشتری بسوزانید.

آیا ورزش با معده خالی گزینه بی خطری است؟
در حالی که برخی تحقیقات برای ورزش با معده خالی وجود دارد، اما لزوما به این معنی نیست که گزینه ایده آلی باشد. هنگام ورزش با معده خالی ممکن است منابع انرژی ارزشمندی را بسوزانید و استقامت کمتری داشته باشید، همچنین سطوح پایین قند خون باعث ایجاد سبکی سر، حالت تهوع یا لرزش می شود. 

در صورت تمایل برای خوردن قبل از ورزش یک وعده غذایی به راحتی هضم کننده حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی را انتخاب کنید. حدود دو تا سه ساعت قبل از ورزش غذا بخورید. اگر برای مدتی تحت فشار قرار گرفتید یک میله انرژی زا، ساندویچ کره بادام زمینی یا میوه های تازه یا خشک شده میل کنید.

قبل، حین و بعد از ورزش با نوشیدن آب، نوشیدنی های ورزشی یا آب میوه هیدراته بمانید. اسموتی ها و نوشیدنی های جایگزین وعده غذایی نیز می توانند در افزایش مصرف مایعات کمک کنند.
برخی از مواد غذایی می توانند بهبود و تسریع بهبودی پس از ورزش را افزایش دهند. مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین و فیبر را ظرف 30 دقیقه تا دو ساعت پس از اتمام ورزش مصرف کنید. پروتئین های سالم می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبود زخم را تسریع کنند. 


برخی اوقات با معده خالی تمرین می کنید و عرق نمی کنید، اما ممکن است این گزینه برای فعالیت های شدید یا طولانی مدت مناسب نباشد. شما بهترین راهنمای خود محسوب می شوید، بنابراین به بدن خود گوش دهید و آنچه را که برای شما مناسب است انجام دهید.
هیدراته بمانید، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و شیوه زندگی را مطابق با بهترین مزایا برای سلامتی خود دنبال کنید. به یاد داشته باشید قبل از شروع برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید.